نصب آسانسورهای هیدرولیک

پردیس فناوری کیش_طرح ملی مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت_گروه فنی و مهندسی:

نصب آسانسورهای هیدرولیک:

آسانسورهایی که با نیروی فشار روغن کار می کنند به آسانسورهای هیدرولیک معروف اند. در این آسانسورها جک و پاوریونیت تامین کننده ی نیروی محرکه می باشند. ساده ترین شکل این آسانسورها تنها شامل یک سیلندر و پیستون می باشد که به طور مستقیم به زیر کابین متصل شده اند. با چرخیدن موتور، تلمبه ، روغن را از مخزن به سیلندر پمپاژ کرده و با پر شدن ظرفیت سیلندر، روغن با فشار ،کابین و پیستون را به طرف بالا به حرکت در می آورد. زمانی که کابین به طبقه ی مورد نظر می رسد سیستم کنترل به موتور علامتی برای قطع شدن پمپاژ روغن می دهد . همچنین برای پایین آمدن کابین، سیستم کنترل به دریچه فرمان و علامت می دهد که باز شود و سنگيني کابين موجب فشار آوردن پیستون به سیلندر می شود سپس روغن از دریچه به مخزن باز می گردد و در زمان توقف سیستم کنترل دستور بسته شدن دریچه را صادر می کند. آسانسورهای هیدرولیک به طور معمول در ظرفیت های بالا و همچنین طول مسیر پایین مورد استفاده قرار می گیرند. موتورخانه ی آسانسورهای هیدرولیک برای جلوگیری از بالا رفتن دمای روغن بایستی به سیستم تهویه و همچنین پوشش عایق (برای نگهداری جریان روغن در صورت نشت ) مجهز باشند. سیستم آسانسورهای هیدرولیک به دو دسته ی مستقیم و غیرمستقیم تقسیم می شود:

سیستم مستقیم: برای جابه جایی کابین ، جک بدون واسطه به یوک کابین متصل می شود و همچنین جک باید دارای شیر اطمینان  مخصوص باشد. سیستم های مستقیم شامل سیستم های مرکزی و سیستم های کناری می شود.

سیستم غیرمستقیم: در این سیستم جابه جایی کابین به وسیله ی سیم بکسل متصل شده به یوک یا کاراسلینگ کابین امکان پذیر می باشد. این سیستم ها شامل سیستم های کناری و مرکزی می باشند. در این مدل روی جک یک عدد فلکه هرزگرد نصب می شود که سیم بکسل آن از یک طرف در پیت چاهک پایین به زمین وصل شده و از طرف دیگر به کاراسلینگ متصل می گردد. سیستم تعلیق این مدل ۱:۲ (یک به دو) می باشد که سرعت کابین دو برابر سرعت حرکت جک است.

اجزای تشکیل دهنده ی آسانسورهای هیدرولیک:

تابلو فرمان

سنسور حرارتی

مدار قدرت

ترموستات روغن

فریم کابین (یوک یا کاراسلینگ)

شیر اضطراری برقی

شیرها

جک و پیستون

مزایای آسانسورهای هیدرولیک:

از ضریب ایمنی بالایی برخوردارند.

چاه آسانسور می تواند بدون سقف باشد (از لحاظ معماری دارای اهمیت است.)

فضای کمتری را اشغال می کنند. (به دلیل حذف شدن قاب وزنه کابین بزرگتری قابل طراحی است)

از نیروی جاذبه ی زمین برای پایین آمدن آسانسور استفاده می شود ، در نتیجه مصرف انرژی نزدیک به صفر می شود و سرعت آسانسور در حین پایین آمدن افزایش می یابد.

می توان از شیشه در سه وجه کابین آسانسور(به دلیل حذف قاب وزنه تعادل) استفاده کرد.

قطع برق، آسانسور را از حرکت باز نمی دارد.

نحوه ی قرار گیری سیلندرها:

1_سیلندر با عملکرد کناری (INDIRECT) :

این سیلندرها به دو صورت به کابین متصل می شوند :

مستقیم : سیلندر در کنار کابین و درون چاه آسانسور قرار می گیرد. میزان ارتفاع در این نمونه ۵/۳ متر (اندازه طول پیستون) می باشد. کابین نیروی جانبی بر ریلها و ساختمان می آورد. به دلیل بالا بودن میزان وزن ایجاد شده روی پایه از این روش برای بارهای سبک استفاده می کنند.

غیرمستقیم: در این حالت سیلندر و پیستون مانند سیلندر و پیستون حالت مستقیم می باشد با این تفاوت که پیستون و کابین به وسیله ی یک سیم بکسل و یا فلکه هرزگرد و زنجیر با هم در ارتباط هستند. در این روش نیاز به گاورنر و ترمز ایمنی(به علت به وجود آمدن نسبت ۲ به ۱ در هنگام حرکت کابین و پیستون) می باشد .

این روش دارای مزایا و معایبی است، از مزایای آن می توان به عدم نیاز به حفاری زمین، هزینه های کم، نبود خطر روغن ریزی اشاره نمود و همچنین از معایب آن می توان به فضای بیش تر عمق چاهک، فضای بیش تر بالاسری و بزرگ تر شدن ابعاد چاه اشاره کرد.

2_سیلندر با عملکرد مستقیم یا ( DIRECT CENTRAL) :

نصب این سیستم ها آسان می باشد. یک چاه در کف چاهک آسانسور به ارتفاع طول جک به برای قرار دادن سیلندر نیاز داریم و سیلندر به صورت مستقیم به کابین وصل می شود. در  این روش می توانیم در اندازه های مختلف کابین و با مقادیر مختلف ظرفیت بار داشته باشیم.

برای بهینه سازی فضای چاه طریقه ی قرار گیری سیلندر مرکزی حائز اهمیت می باشد زیرا وزنه ی تعادل و سیلندر در کنار کابین قرار نمی گیرند.

معایب این روش به شرح ذیل می باشد:

طول مسیر آنها تا ارتفاع ۱۸ متری (به دلیل ناپایداری تعادل پیستون و خطر کمانش) می باشد.

هزینه های اولیه ی بالا

هزینه های اولیه ی بالا(در سیستم های هیدرولیک راندمان پایین می باشد به همین دلیل از موتور با توان بالا استفاده می کنیم).

ناممکن بودن حفر چاه( مواقعی که سنگ یا آب در زیر زمین ایجاد مشکل کنند)

احتمال نشت روغن به درون لوله PVC (مخصوصا در مناطق زلزله خیز) وجود دارد.

هزینه های بالای حفره چاه (برای نصب سیلندر در داخل زمین).

محدودیت هایی برای بازرسی از سیلندر دارند.

سیلندرهای دوقلو:

برای ظرفیت های بالای دو تن در آسانسورهای هیدرولیکی( به شرط داشتن فضای کافی ) از دو جک استفاده می کنیم. ترکیب سیلندرهای دو قلو به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم عمل می کنند.

حالت مستقیم: سیلندر و پیستون در دو سمت کابین آسانسور قرار می گیرند که موجب حمل آسان بارهای سنگین در مقایسه با آسانسورهای تک سیلندر می شوند.

حلت غیر مستقیم: عملکرد در این حالت همانند حالت فوق می باشد با این تفاوت که کابین آسانسور برای اتصال به پیستون، به زنجیر و فلکه یا سیم بکسل نیازمند می باشد. در این روش جابه جایی کابین، نسبت ۲ به ۱ را برای جابه جایی پیستون به وجود می آورد. از جک های تک مرحله یا همان stage  در آسانسورهای با ارتفاع کم استفاده می کنند. گاورنر و ترمز ایمنی جزو نیازهای سیستم های دوقلوی غیرمستقیم می باشد.برای جلوگیری از نامتعادل شدن کابین در حال حرکت، باید جک ها به صورت متوازن با سرعت یکسان کار کنند به همین دلیل از یک تقسیم کننده، برای متعادل شدن جریان روغن، در درون چاهک استفاده می کنیم.

سیلندر هیدرولیک:

سیلندرها را از لوله های فولادی می سازند که باید در برابر خوردگی ها ( به علت وجود رطوبت محیط ) و همچنین در مقابل فشارهایی که بر آن وارد می شود از خود مقاومت نشان دهند. سطح داخلی سیلندرها صیقلی و بسیار صاف می باشد. طول سیلندر ها به اسانی قابل تغییر نمی باشد. برای نگهداری روغن، در بالای سیلندر، کاسه ی نمد یا یک برآمدگی وجود دارد که این برآمدگی با نیروی عمل کننده و صفحه ی نگهدارنده، بر روی سیلندر جفت می شود.

نکات حائز اهمیت در ساخت سیلندر:

هنگام ساخت مجموعه سیلندر (به علت دشوار بودن تغییرات در طول سیلندر) اطمینان کافی از اندازه های ساختمان الزامی است هرگونه تغییرات جزئی در  ابعاد ساختمان بدون هماهنگی سازنده آسانسور مسبب به وجود آمدن عواقب جبران ناپذیری خواهد بود. تغییرات جزئی در ابعاد ساختمان ممکن است باعث تغییر کامل سلندر و پیستون جک گردد.

پیستون:

پیستون، استوانه ای است که جنس آن از فولاد یا مواد دیگر می باشد و از یک لایه کروم برای افزایش طول عمر آن استفاده می کنند که این کار به علت هزینه های زیاد، ضروری نیست. طول پیستونها را نمی توان به راحتی تغییر داد. طول پیستون در روش مستقیم برابر با مجموع میزان جابه جایی با قسمت اضافی حرکت در بالا و پایین آسانسور می باشد و همچنین در روش غیرمستقیم برابر است با طول مسیر حرکت کابین تقسیم بر تعداد مرحله جک (stage)

پیستون درون سیلندر می باشد و قسمت تحتانی آن به کابین متصل شده و با فشار روغن، جابه جا می شود که با این عمل کابین نیز جابه جا خواهد شد.پیستون ها از چندین قسمت مختلفی تشکیل شده اند که با روشهای مختلفی می توان آنها را به هم متصل کرد. معیارهای اتصالات ،نیروی مکانیکی و دقت در روش و نحوه نصب پیستون می باشد. برای کارایی صحیح و مناسب پیستون ها ، از یک لایه ی نازک روغن ( برای پوشش دهی پیستون) استفاده می کنیم. افزایش ضخامت لایه ی روغن بر روی پیستون مشکل می نماید.

برای جلوگیری از برخورد آسانسور با ساختمان (در اثر خارج شدن پیستون از درون سیلندر) باید در قسمت تحتانی پیستون، مهاری وجود داشته باشد و برای هدایت پیستون درون مهار از فویل استفاده می شود. برای محافظت از مهارها در برابر آسیب های ایجاد شده توسط ذرات گرد و غبار، از یک رینگ متحرک استفاده می شود.

در آسانسورهای هیدرولیکی  از جک بغل (به دو روش مستقیم و غیر مستقیم) و همچنین از چند stage برای ظرفیت های بالا و مسیر حرکت بیش تر از ۲۰ متر استفاده می کنند و همچنین از جک از بغل و جک مستقیم (از زیر) با یک stage برای ظرفیت های کمتر از ۳۰ تن استفاده می کنند. با شل شدن سیم بکسل یا خارج شدن آنها از فلکه( در آسانسورهای هیدرولیکی غیر مستقیم) با قطع کردن برق، موتور پمپ هیدرولیکی و همچنین شیرهای کنترل را از مدار خارج می کنند.

ALBORZ NOVIN LIFT.CO

TEL:09121334641 سپهرو

تولید کننده جک و پاورهای هیدرولیک .اسانسور و بالابر صنعتی هیدرولیک

HOME LIFT

.

ویلچربر معلولین

بالابر های باری

بالابر های دوجک و چهارستون

کارگاه  پیشرفته آسانسور با نرم افزار لیفت دیزاینر(مشهد مقدس)

کارگاه  پیشرفته آسانسور با نرم افزار لیفت دیزاینر(مشهد مقدس)

كد كارگاه ۶۴۰۴

پردیس فناوری کیش با هدف ارتقای سطح مهارت های شغلی برگزار میکند:

کارگاه  پیشرفته آسانسور با نرم افزار لیفت دیزاینر ، با رويكرد كاملا علمي و عملي براي توانمند سازي دانشجويان رشته هاي فني آسانسور، كارآموزان و شاغلين بخش آسانسور و پله برقي  توسط اساتيد برجسته پرديس فناوري كيش برگزار مي گردد.

با ارائه مدرک بین المللی   محل برگزاري : مشهد مقدس تاريخ برگزاري : ۲۱ تیرماه ۱۳۹۸ شهريه كارگاه : ۳۳۰/۰۰۰ هزار تومان

ثبت نام هم اکنون در پرتال ثبت نام مركز

 برای مشاهده سرفصل_مقدماتی_و_پیشرفته_لیفت_دیزاینر بر روی لینک مذکور کلیک نمایید .

برای اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمایید .

www.kishindustry.com


سرفصل دوره پیشرفته کارگاه پیشرفته نقشه کشی آسانسور :

  1. مرور بر نرم افزار Lift designer
  2. نمای پلان
  3. نمادهای عمودی مقطعی
  4. پیکربندی و ذخیره نما
  5. نمای سه بعدی داینامیک
  6. فضای ((اتاق) ماشین و دستگاه)
  7. دریچه دیواری
  8. ترکیب بندی نقشه ها
  9. طراحی آسانسورها |:۱ و |:۲   و |:۳
  10. طراحی آسانسورهای گیرلس و روم لس
  11. طراحی آسانسور های هیدرولیک
  12. طراحی آسانسور در نرم افزار Lift designer و تغییرات آن در فرم های دیگر
  13. طراحی چند آسانسور گروهی
  14. طراحی کارآموز و رفع اشکال

کارگاه تکنیک ارتباط موثر در جذب پول،مشتری و موفقیتNLP

کارگاه تکنیک ارتباط موثر در جذب پول،مشتری و موفقیتNLP

کد کارگاه :۱۵۱۵

پردیس فناوری کیش_طرح ملی مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت_گروه مدیریت:

کارگاه تکنیک ارتباط موثر در جذب پول،مشتری و موفقیتNLP

با موفقیت دو قدم فاصله دارید :

  1. از شما ثبت نام در دوره مهارتهای بیانی و هوش هیجانی
  2. از ما تضمین آینده موفق شما

با رائه گواهینامه معتبر و جهانی علوم و تحقیقات،قابل ترجمه(رسمی)

تاریخ برگزاری: ۹۸/۰۴/۲۷

زمان برگزاری : ساعت ۹:۰۰ الی ۱۷:۰۰

محل برگزاری : دانشگاه آزاد اسلامی  واحد علوم و تحقیقات ، دانشکده مدیریت و اقتصاد ، سالن امفی تئاتر

هزینه شهریه : ۱۷۰/۰۰۰

علاقه مندان برای ثبت نام میتوانند به آدرس portal.kishtech.ir   مراجعه و یا با شماره تلفن های ۶۶۱۷۶۱۹۶ و ۶۶۴۹۳۵۲۷ تماس حاصل نمایند.

امکان پرداخت تسهیلات وام ویژه متخصصین

امکان پرداخت تسهیلات وام ویژه متخصصین

تصویر مرتبط

امکان پرداخت تسهیلات وام ویژه متخصصین عضو طرح مشاوره صنعت و مدیریت از ابتدای تیرماه ۱۳۹۸ با اولویت ثبت نام در سامانه ثبت خدمات /مشاوره/آموزش در لینک زیر فراهم می باشد .

www.kishindustry.com

نکته:در کادر موضوع خدمات تسهیلات وام درج گردد .

نگاهی به جذابترین آسانسورهای موجود در جهان

نگاهی به جذابترین آسانسورهای موجود در جهان

نگاهی به جذاب ترین آسانسور های موجود در جهان

مرتفع ترین آسانسور های جهان

آسانسور ها چند شکل دارند که اگر در برج ها قرار بگیرند بسیار جذاب و شیک می‌شوند در همین راستا در ادامه میتوانید با نگاهی به جذاب ترین آسانسور های موجود در دنیا تالاب را دنبال نمایید .

بعضی از آسانسورهای دنیا هستند که فضای بسیار دیدنی در اطراف خود دارند و با سوار شدن بر انها به اوج هیجان خواهید رسید. نیاز به آسانسور‌ها و آسانسور‌ها خیلی پیش ازآن که فکرش را بکنید وجود داشته است. درسال ۲۳۶ پیش از میلاد ارشمیدس, ریاضیدان یونانی یک آسانسور ابتدایی با استفاده از یک طناب

به گزارش تالاب و یک قرقره طراحی کرد. رومیان با استفاده از یک دستگاه جذب و وزنه‌های تراز, گلادیاتور‌ها و حیوانات را تا میدان نبرد بالا می‌کشیدند. حمل و نقل کالا, انسان و دام از دلایل اصلی نیاز به این بالابرهای شروع بود. یکیدیگر از دلایل آن امنیت بود. لوئی پانزدهم چندین نوآوری حاوی صندلی پرنده برای معشوقه اش و میز پرنده برای غذاخوری شخصی داشت.

آسانسورهای نوین در اوایل دهه ۱۸۰۰ ابداع شدند و درسال ۱۸۵۳ کارخانه دار آمریکایی الیشا گریوز «Elisha Graves Otis» منظره تماشایی را در نمایشگاه کریستال پالاس به نمایش گذاشت; یک آسانسور با خصوصیت ایمنی که اگر طناب پاره میشد مانع سقوط کابین میشد, مشکلی که در آن دوران شایع بود.

چهار سال بعد اولین آسانسور مسافری در فروشگاهی در نیویورک سیتی مورد استفاده قرار گرفت. برای دیدن بعضی از چشمگیرترین و هیجان انگیزترین آسانسورهای نوین در سراسر دنیا از ادامه مطلب دیدن کنید;

آکوا دام «AquaDom» در برلین, کشور کشور آلمان

آکوا دام یک آکواریوم شیشه‌ای اکریلیک خیره کننده است که یک آسانسور شفاف در داخلش دارد. این آسانسور در هتل رادیسون بلو در برلین قرار دارد. آکوا دام درسال ۲۰۰۴ افتتاح شد و حدود ۱۲. ۸ میلیون یورو «۶۱۴۴۰۰۰۰۰۰۰ تومان» خرج برده و حدود ۲۵ متر بلندی دارد. این مجتمع حاوی هتل, ادارات, غذاخوری‌ها و بنگاه حیات دریایی میشود. هر روز ۳ یا ۴ غواص آکواریوم را تمیز می‌کنند و به ماهی‌ها غذا می‌دهند.

نگاهی به جذاب ترین آسانسور های موجود در جهان

نگاهی به جذاب ترین آسانسور های موجود در جهان

آسانسور بایلونگ «Bailong» در چین

آسانسور بایلونگ یا صد اژد‌ها در ناحیه ژانگجیاجی قرار داشته و ۳۲. ۵ متر بلندی دارد. سال پیش به عنوان بلند ترین آسانسور فضای باز دنیا شناخته شد. فرآوری و ساز این آسانسور ازاکتبر ۱۹۹۹ شروع شد و سه سال بعد مردم می‌توانستند آنرا آزمون کنند. بعضی افراد درباره تاثیر محیطی آن نگرانند, زیرا این منطقه میراث جهانی است.

نگاهی به جذاب ترین آسانسور های موجود در جهان

نگاهی به جذاب ترین آسانسور های موجود در جهان

آسانسور همتشواند «Hammetschwand» در سوئیس

این آسانسور بلند ترین آسانسور فضای باز اروپا در سوئیس است که در کنار دریاچه لوسرن قرار دارد. اگر ترس از بلندی داشته باشید از دیدن این آسانسور اجتناب میکنید, اما پیشنهاد می کنیم حتماً آنرا آزمون کنید. بلندی این اسانسور ۱۱۳۲ متر از سطح دریاست. این آسانسور درسال ۱۹۰۵ از طریق هتل نزدیک آن ساخته ودر جنگ‌های جهانی باقی باقی مانده است.

نگاهی به جذاب ترین آسانسور های موجود در جهان

نگاهی به جذاب ترین آسانسور های موجود در جهان

آسانسور اسکای ویو «SkyView» در استکهلم, سوئد

اگر به استکهلم سفر کردید حتماً از اریکسون گلوب «Ericsson Globe», بزرگ ترینساختمان کروی دنیا دیدن کنید. برای رسیدن به بالا باید از آسانسور اسکای ویو استفاده کنید. بالاترین نقطه آن حدود ۱۳۰ متر از سطح دریا بلندی دارد میتوانید در آنجا منظره پانورامایی از شهر را دیدن نمایید.

نگاهی به جذاب ترین آسانسور های موجود در جهان

نگاهی به جذاب ترین آسانسور های موجود در جهان

طاق گیت وی «Gateway Arch» در سنت لوئیس, میسوری

شما این علامت معروف شهری را بار ها در عکس‌ها دیده اید, اما باید شخصا ازآن دیدن کنید. طاق فولاد ضد زنگ سنت لوئس ۱۶۱ متر بلندی دارد و بلند ترین طاق دنیا است. این ساختمان در اصل از طریق معماری آمریکایی فنلاندی ایرو سارینن «Eero Saarinen» درسال ۱۹۴۷ طراحی شد و فرآوری آن درسال ۱۹۶۵ تکمیل ودر سال ۱۹۶۷ به روی عموم باز شد. سه راه برای بالا رفتن از این طاق وجوددارد; پله‌های اضطراری, آسانسور ۱۱۳ متری و تراموا.

نگاهی به جذاب ترین آسانسور های موجود در جهان

نگاهی به جذاب ترین آسانسور های موجود در جهان

آسانسور برج ایفل در پاریس, فرانسه‌

نمی‌توان این برج معروف را فراموش کرد. سه آسانسور در ستون‌ها شمال, شرق و غرب آن قراردارند, اما برای صعود به بالا باید آسانسور‌ها را در طبقه دوم عوض کنید. هم چنین میتوانید از پله با منظره‌ای منحصربفرد استفاده کنید.

نگاهی به جذاب ترین آسانسور های موجود در جهان

آسانسور لوور «Louvre» در پاریس, فرانسه

هنگام سفر به پاریس باید حتماً از هرم معروف معمار «آی. ام. پی» در لوور دیدن کنید. یک انتخاب دسترسی بی مشابه در داخل برای سهولت شما وجوددارد. این آسانسور بطور هوشمندانه‌ای با پله‌های مارپیچی ترکیب می‌شود.

نگاهی به جذاب ترین آسانسور های موجود در جهان

نگاهی به جذاب ترین آسانسور های موجود در جهان

آسانسور لاسردا «Lacerda» در سالوادور, برزیل

با این آسانسور تنها در ۲۰ ثانیه میتوانید از بخش قدیمی شهر سالوادور به بخش جدید آن برسید. این آسانسور شاهکار آرت دکو و مشهورترین علامت شهری سالوادور است.

نگاهی به جذاب ترین آسانسور های موجود در جهان

آسانسور سانتا ژوستا «Santa Justa» در لیسبون, پرتغال

شما این اثر فولادی و قوس‌های نئوگوتیک این آسانسور را حین تماشای مناظر اطراف تمجید خواهید کرد. این آسانسور خوش ساخت و جذاب برای انتقال مسافران از منطقه «بایشا» «Baixa» به بالای ویرانه‌های کلیسای «کارمو» «Carmo» است.

نگاهی به جذاب ترین آسانسور های موجود در جهان

نگاهی به جذاب ترین آسانسور های موجود در جهان

آسانسور موزه مرسدس بنز در اشتوتگارت, کشور کشور آلمان

اگر تصمیم دارید از موزه مرسدس بنز دیدن کنید مطمئن شوید که دوران زیادی را برای آن کنار گذاشته اید. شمار زیادی از بازدیدکنندگان می‌گویند که تمام روز را در آنجا گذرانده اند. برای شروع با آسانسور تا طبقه هشتم بروید و از آنجا راه بروید. بازدیدکنندگان باید لااقل ۱.۵ کیلومتر تا ۵ کیلومتر داخل موزه راه بروند.

نگاهی به جذاب ترین آسانسور های موجود در جهان

نگاهی به جذاب ترین آسانسور های موجود در جهان

برج آسمان «Sky Tower» در اوکلند, نیوزیلند

شما در تنها ۴۰ ثانیه میتوانید به رصدخانه اوکلند در نیوزیلند برسید جاییکه ۱۸۵.۵ متر بلندی دارد و منظره ۳۶۰ درجه از شهر را میتوانید تماشا کنید.

نگاهی به جذاب ترین آسانسور های موجود در جهان

تایپه ۱۰۱ در تایوان

تایپه ۱۰۱ تا سال ۲۰۰۴ بلند ترین آسمان خراش دنیا بود آنگاه دوبی با برج ولیعهد ازآن پیشی گرفت. بااین حال این ساختمان هنوز چشمگیر است. تنها در ۳۷ ثانیه میتوانید به طبقه هشتاد و نهم برسید جاییکه ۳۰۰ متر بالاتر از سطح زمین خواهید بود. همه چیز ازآن جا مثل ستاره‌ها ریز بنظر می‌رسد.

نگاهی به جذاب ترین آسانسور های موجود در جهان

بنگاه راکتفلر «Rockefeller» در نیویورک

این بنگاه پرطرفدار هیچوقت قدیمی نمیشود. راکتفلر در منهتن قرار دارد یکی از مکان هایی است کهکاربران اینستاگرام و عکاسان باید ببینند. شما تنها در ۴۲ ثانیه میتوانید به طبقه هفتادم آن برسید.

نگاهی به جذاب ترین آسانسور های موجود در جهان

بهترین آسانسورهای دنیا،سریعا ترین آسانسورهای دنیا،آسانسورهای برج های معروف دنیا،معرفی بهترین و سریعا ترین آسانسورها

آسانسوری که هیچ وقت از حرکت باز نمی ایستد!

آسانسوری که هیچ وقت از حرکت باز نمی ایستد!

وقتی صحبت از یک وسیله مرگ آور می شود، هیچ وقت ذهن ما به سمت وسیله ای که ساخت بشر است و برای راحتی بیشتر بوجود آمده است، نمی رود . پاترنوستر (Paternoster)، نوعی آسانسور است که از اتاقک های بدون دری ساخته شده که به طور مدام و بدون ایستادن لحظه ای، بالا و پایین می روند . فرد وقتی سوار آسانسور می شود، باید موقع پیاده شدن، بسیار هوشیار باشد چون از آنجا که این آسانسور هیچ گاه از حرکت نمی ایستد، اگر به موقع پیاده نشود، دچار قطع عضو و یا مرگ حتمی می شود . شاید برایتان عجیب باشد اما این آسانسور در بعضی ساختمان های انگلستان استفاده می شده است و هنوز هم در بسیاری کشورها استفاده می شود .

اولین پاترنوستر را مهندسی به نام Peter hart اختراع کرد که در سال ۱۸۸۴ در دارتفورد انگلستان مورد استفاده قرار گرفت .
از آن جاییکه این وسیله باعث راحتی آمد و شد شده بود، خیلی زود در نیمه ی اول قرن بیستم در سراسر اروپا مشهور شد چون می توانست انسان های بیشتری را نسبت به وسایل دیگر جابه جا کند. اما از طرفی باعث مرگ های زیادی هم شده است .
امروزه پاترنوسترها به دلیل ریسک بالای آسیب دیدگی و مرگ، به شدت ممنوع شده اند . البته هنوز هم در کشورهایی مثل دانمارک، فنلاند، لهستان، مجارستان، سوئد ، جمهوری چک و آلمان از این نوع آسانسورها استفاده می شود و حتی بیشترین تعداد آنها هم که حدود ۲۳۰ تاست، در کشور آلمان قرار گرفته است .
اگر چه دولت آلمان تلاش های زیادی برای ممنوعیت استفاده از این آسانسورهای مرگ بار کرده است، اما مردم زیادی همچنان از آنها استفاده می کنند چرا که بر این باورند باید یاد این آسانسورهای نوستالژیک را زنده نگه دارند . یکی از دوستداران پاترنوسترها می گوید : « شما هیچ وقت نمی توانید از خطر پیشگیری کنید چرا که در این صورت باید استفاده از ماشین ها را هم به دلیل خطر تصادف ممنوع کرد . این آسانسورها بخشی از تاریخی صنعتی ما هستند . »

کارگاه تکنیک ارتباط موثر در جذب پول،مشتری و موفقیتNLP

کارگاه تکنیک ارتباط موثر در جذب پول،مشتری و موفقیتNLP

کد کارگاه :۱۵۱۵

پردیس فناوری کیش_طرح ملی مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت_گروه مدیریت:

کارگاه تکنیک ارتباط موثر در جذب پول،مشتری و موفقیتNLP

با موفقیت دو قدم فاصله دارید :

  1. از شما ثبت نام در دوره مهارتهای بیانی و هوش هیجانی
  2. از ما تضمین آینده موفق شما

با رائه گواهینامه معتبر و جهانی علوم و تحقیقات،قابل ترجمه(رسمی)

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام فایل آن NLP.jpg است

تاریخ برگزاری: ۹۸/۰۴/۲۹

زمان برگزاری : ساعت ۹:۰۰ الی ۱۷:۰۰

محل برگزاری : بلوار کشاورز _خیابان ۱۶ آذر (انتشارات دانشگاه تهران)_پلاک ۵۴ طبقه ۵ واحد۹

هزینه شهریه : ۲۷۰/۰۰۰

علاقه مندان برای ثبت نام میتوانند به آدرس portal.kishtech.ir   مراجعه و یا با شماره تلفن های ۶۶۱۷۶۱۹۶ و ۶۶۴۹۳۵۲۷ تماس حاصل نمایند.

کارگاه ۲ روزه آشنایی با استاندارد آسانسورهای الکتریکی

کارگاه ۲ روزه آشنایی با استاندارد آسانسورهای الکتریکی

کد کارگاه : ۲۲۰۲

پردیس فناوری کیش با هدف ارتقای سطح مهارت های شغلی برگزار میکند:   

کارگاه ۲ روزه آشنایی با استاندارد آسانسورهای الکتریکی ، با رويكرد كاملا علمي و عملي براي توانمند سازي دانشجويان رشته هاي فني آسانسور، كارآموزان و شاغلين بخش آسانسور و پله برقي  توسط اساتيد برجسته پرديس فناوري كيش برگزار مي گردد.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام فایل آن 658-1.jpg است

با ارائه مدرک بین المللی  

محل برگزاري : پردیس فناوری کیش

تاريخ برگزاري : ۲۲ و ۲۳ تیرماه ۱۳۹۸

شهريه كارگاه : ۵۹۰/۰۰۰ هزار تومان

۱۰% تخفیف ویژه اعضای سامانه متخصصین

ثبت نام هم اکنون در پرتال ثبت نام مركز

 

برای اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمایید .

www.kishindustry.com

 

اشتباهات رایج در مورد آسانسور و پله برقی

www.irlift.ir

پردیس فنافری کیش_طرح مشاوره تخصصی و مدریت _کروه فنی مهندسی:

اشتباهات و سوءتفاهم های زیادی در مورد آسانسورها وجود دارد.
دلیل این اشتباهات آن است که اکثر قطعات آسانسور از  دید عموم پنهان است و در نتیجه آن مسافرین در مورد آسانسور تصورات اشتباه می نمایند.

       در زیر به بخشی از این اشتباهات و واقعیت موجود اشاره می شود:

اشتباه– بسیاری از مردم تصور می کنند آسانسور فقط توسط یک سیم بکسل نگهداشته میشود و در صورت پاره شدن سقوط می کند.
واقعیت- آسانسورها توسط چندین طناب فولادی نگهداشته می شود. هر طناب به تنهایی می توانند یک کابین با ظرفیت کامل را نگهدارد.

اشتباه- بسیاری از مردم تصور می کنند یک آسانسور پر از مسافر سقوط خواهد کرد.
واقعیت- با وجود سنسور اورلود، آسانسور حرکت نخواهد کرد و مسافرین اضافه می بایست از آسانسور پیاده شوند.

اشتباه– برخی مردم مدعی می شوند آسانسوری که در آن سوار بوده اند ناگهان چند طبقه سقوط نموده و سپس به خودی خود ایستاده است.
واقعیت– این یک توهم است. کارشناسان آسانسور بر این باورند که مردم به یکی از دلایل زیر ممکن است چنین حسی داشته باشند:

۱-    آسانسور در جهتی حرکت کند که خلاف تصور آنها است.
2-    آنها به نمراتور شستی کابین نگاه می کنند و احساس می کنند شماره ها کمی زودتر عوض می شوند و این موجب احساس سقوط می شود.
3-    ترمز اضطراری آسانسور به دلایل مکانیکی عمل میکند و به دلیل شتاب منفی وارده احساس سقوط به مسافرین دست می‌دهد.

اشتباه– برخی مردم فکر می کنند که درب طبقات هنگامی که آسانسور در سر طبقه وجود ندارد خود به خود باز می شود.
واقعیت- آسانسور طوری طراحی شده که در کابین باز شدن در طبقه را کنترل می کتد. هنگامی که کابین به یک طبقه می‌رسد در کابین با در طبقه درگیر شده و با باز شدن در کابین در طبقه نیز باز می‌گردد.

اشتباه– بسیاری از مردم هنگامی که آسانسور در بین طبقه گیر می کند فکر می‌کنند هر لحظه امکان سقوط آن وجود دارد و ایشان باید سعی کنند به هر نحو ممکن از کابین خارج شوند.
واقعیت– تلاش برای خروج از آسانسور توسط افراد داخل آن می تواند منجر به آسیب های جانی جدی شود. کابین آسانسور طوری طراحی شده است که به صورت یک « اتاق امن» بوده و امن ترین جا برای ماندن می باشد. شما باید آژیر را به صدا درآورده فقط باید منتظر بمانید تا توسط یک فرد آموزش دیده از کابین خارج شوید. ضمنا همواره جریان هوای کافی در آسانسور وجود دارد.

اشتباهات بی ضرر در مورد آسانسور و واقعیت

اشتباه- فشار دادن متعدد شستی های احضار موجب سریعتر آمدن آسانسور می‌شود.
واقعیت- یک بار زدن شستی احضار موجب ثبت فرمان در کنترل می شود. فشاردادن دوباره آن هیچ کاری انجام نمی‌دهد.

اشتباه- فشار دادن دکمه Door Close سرعت بسته شدن در را زیاد می‌کند.
واقعیت– ممکن است فشار دادن دکمه آغاز بسته شدن در را تسریع کند ولی موجب افزایش سرعت بسته شدن در نمی‌شود.

نکات ایمنی در مورد آسانسور

–    هنگامی که به آسانسور نزدیک می شوید:

۱-    مقصدتان را بدانید. دکمه بالا یا پایین را مطابق جهت حرکت خود فشار دهید.
2-    در کناری بایستید تا مسافرین از آسانسور به راحتی خارج شوند.
3-    هنگامی که آسانسور پر است منتظر آسانسور بعدی بمانید.
4-    سعی نکنید جلوی بسته شدن در آسانسور را با استفاده از دست، پا و یا هر چیز دیگری بگیرید. منتظر آسانسور بعدی بمانید.
5-    هنگامی که در ساختمان آتش سوزی اتفاق افتاده فقط از پله ها استفاده کنید.

– هنگامی که در حال وارد شدن به آسانسور و یا خارج شدن از آن هستید:

۱-    مواظب قدمهایتان باشید. با دقت وارد یا خارج شوید.
2-    بچه ها را محکم نگاه دارید.
3-    جلوی در نایستید و لباسها و بارهای همراه خود را از بازشوها دور نگه دارید.
4-    دکمه باز نگه داشتن در را فشار داده و نگه دارید اگر لازم است ، و یا از فردی بخواهید تا آنرا برای شما نگه دارد.

– هنگامی که سوار آسانسور هستید:

۱-    از درها فاصله بگیرید.
2-    اگر دستگیره در کابین وجود دارد آنرا بگیرید.
3-    به نشاندهنده طبقات دقت کنید.

– هنگامی که آسانسور بین طبقات گیر می کند چه باید کرد؟

۱-    دکمه آژیر داخل کابین را فشار داده و منتظر کمک بمانید.
2-    اگر تلفنی در دسترس است از دستورالعمل آن استفاده کنید.
3-    صبور باشید. هوا به اندازه کافی وجود دارد و طراحی داخل آسانسور طوری صورت گرفته که مسافرین در ایمنی کامل باشند.

– هنگامی که آسانسور در بین طبقات گیر می کند چه نباید کرد؟

۱-    تلاش نکنید تا درها را به زور باز کنید.
2-    تلاش نکنید که آسانسور را ترک کنید. کابینها طوری طراحی شده اند که افراد آموزش دیده از بیرون کابین کمک کنند.


اشتباهات رایج در مورد پله برقی

اشتباه– بزرگترین اشتباه آنست که شما به آنها توجه کافی را ندارید.
واقعیت– یک پله برقی یک ماشین متحرک ۶ تنی است و باید با آن همانطوریکه هست برخورد شود. آنها همانقدری به توجه نیاز دارند که یک اتومبیل در حال حرکت نیاز دارد.

اشتباه– بسیاری از مردم فکر می کنند پله برقی خیلی سریع حرکت می کند.
واقعیت– سرعت حرکت یک پله برقی معمولاً معادل نصف سرعت راه رفتن عادی افراد است. این سوء برداشت هنگامی اتفاق می افتد که کسی ثابت روی پله برقی ایستاده و به بنظر همه اشیای کناری در حال حرکت هستند.

اشتباه– پله برقی ممکن است برسد و شما را بگیرد.
واقعیت– هیچ یک از اجزای پله برقی نمی تواند شما را گیر بیاندازد. به هر حال مردم باید مراقب باشند لباسهایشان، بند کفش شان، موهای بلندشان و جواهرشان و دیگر وسایلشان در پله برقی گیر نکند.

اشتباه– پله برقی به خودی خود می تواند متوقف شود و راه بیافتد.
واقعیت– پله برقی فقط زمانی می ایستد که فردی توقف اضطراری را فعال کند یا هنگامی که یک مانع بوجود بیاید و یا سرعت پله یا دستگیره ها بیش از حد معمول یا کمتر از حد معمول شود.

اشتباه- اگر یک پله برقی متوقف است ، مانند یک پله عادی می باشد.
واقعیت– پله های پله برقی دارای ارتفاع مناسبی برای استفاده عادی نیستند و نباید استفاده شوند. اگر از پله های برقی به این صورت استفاده شود احتمال سقوط وجود دارد.

اشتباهات بی ضرر در مورد پله برقی و واقعیت
اشتباه- کودکان اغلب فکر می کنند پله ها به طبقه پایین می ریزند و هر روز باید به بالا برده شوند تا دوباره به پایین بیایند.
واقعیت- پله های برقی روی یک زنجیره بی پایان می چرخند. در روی یک پله برقی که به پایین می رود، پله ها در زیر انتهای مسیر می چرخند و در زیر مسیر حرکت می کنند تا به بالا برسند، دوباره در مسیر قرار گرفته و دیده شوند.

نکات ایمنی در مورد پله برقی

– قبل از ورود به پله برقی

۱-    از چرخدستی، واکر و صندلی چرخدار در پله برقی استفاده نکنید.
۲-    از سوار شدن به پله برقی با پاشنه های لق و پای برهنه خودداری کنید.
۳-    قبل از سوارشدن به پله برقی جهت حرکت آن را بررسی کنید.

– هنگام ورود به پله برقی:

۱-    قدم های خود را آهسته بگذارید. دقت مضاعفی کنید اگر عینک دو کانونی میزنید.
۲-    بچه ها یا بار دستی خود را با یک دست محکم بگیرید.
۳-    همزمان با اینکه به آرامی پایتان را روی پله می گذارید دستگیره را هم بگیرید.

– وقتی که سوار بر پله برقی هستید:

۱-    در وسط پله بایستید رو به جلو و از کناره فاصله بگیرید.
۲-    لباسهای خود را از پله ها و کناره ها دور نگه دارید.
۳-    دستگیره را نگهدارید.
۴-    محکم موقعیت دست خود را به آرامی در روی دستگیره اصلاح کنید. اگر دستگیره از شما جلوتر یا عقب تر حرکت کند.
۵-    وسایل خود را روی دستگیره نگذارید.
۶-    هنگامی که سوار پله برقی هستید به جایی زل نزنید و  به فکر فرو نرید.
۷-    به یک سمت تکیه ندهید.

– هنگام خروج از پله برقی

۱- شک نکنید به آرامی قدم بردارید.
۲- فوراً از فضای خروج پله برقی دور شوید. برای صحبت کردن یا نگاه کردن به عقب نایستید. ممکن است مسافرین دیگر پشت سر شما باشند.

– پله های برقی با در نظر گرفتن ایمنی شما طراحی شده اند. نکات ایمنی زیر در ساخت پله های برقی لحاظ شده‌اند.

۱-    دستگیره پله های متحرک طوری طراحی شده اند که به نسبت یکسان با پله ها حرکت کنند تا مردم بتوانند تعادل خود را حفظ کنند.
۲-    دستگیره ها چندین سانتیمتر بیش از طول پله ها ساخته شده اند که مسافرین بتوانند با کمک آنها سرعت مناسب را قبل از رفتن روی پله ها تنظیم کنند.
۳-    ترمزهای ایمنی و قطع کن ها هنگامی که سرعت پله برقی بیش از حد یا کمتر از حد تعریف شده باشد عمل می کنند.
۴-    در هنگام شرایط اضطراری دکمه های توقف اضطراری را که در روی دستگیره ها در طبقات وجود دارد را فشار دهید.
دفعه بعدی که سوار پله برقی می شوید دکمه های توقف اضطراری را ببندید.

 

فرهنگ استفاده از پله برقی

پردیس فناوری کیش_ طرح مشاوره تخصصی صنعت و مدریت _ گروه فنی مهندسی:
فردی در سفر به کشور ژاپن در رابطه با فرهنگ استفاده از پله برقی متوجه نکاتی می شود:
       اولین بار ۱۴ سال پیش در سفری که به ژاپن داشتم متوجه شدم که  که در پله های برقی حتما باید در سمت راست ایستاد. باند چپ همیشه  باید باز باشد تا اگر کسی دلش بخواهد از آن سمت استفاده کرده راه برود یا بدود. این مسئله جزء حقوق شهروندی بود و رعایت آن ادب و احترام به دیگران محسوب می شد.

      از آنجا یی که بخوبی بیاد داشتم که از روزنخست افتتاح مترو در تهران با بلندگو از مردم خواسته شد که در پله برقی راه نروند (و همچنان پس از سالها این تذکر در مترو تکرار می شود) چنین فرهنگی برای اینجانب مایه تعجب بود. تفسیر من در آنموقع این بود که احتمالأ پله های برقی در ژاپن کیفیت بهتری دارند و در اثر راه رفتن خراب نمی شوند. یا این قانون مختص ژاپن می باشد و شاید اگر ژاپنی ها به ایران بیایند در فرهنگ استفاده از پله های برقی تجدید نظر کنند.
      با این وجود پس از مسافرت به بسیاری کشورهای دیگر متوجه شدم که ظاهرأ این یک فرهنگ رایج در جهان می باشد. لذا سعی کردم از خودم سئوال کنم که این موضوع چه اهمیتی داشته و چگونه ممکن است در زندگی ما تاثیر گذار باشد که در جواب به موارد زیر رسیده ام:

۱- اجازه به دیگران برای سبقت گرفتن: احتمالأ فلسفه اصلی این فرهنگ همکاری با دیگر افراد جامعه می باشد. اگر کسی به هردلیلی عجله داشته یا بر اساس روحیات خود از پشت سر کسی قرار گرفتن ناراضی باشد فرصت سبقت گرفتن و افزایش سرعت را پیدا نماید. 

۲- تمرین قانون مداری: این روشی بدون هزینه برای تمرین قانون مداری توسط شهروندان می باشد.

۳- احساس آرامش: ایستادن در صف اضطراب زا می باشد و داشتن حق انتخاب برای راه رفتن آرامش بیشتری را نصیب شهروندان می کند.

۴- حس احترام متقابل: دادن اجازه سبقت یک رفتار احترام آمیز بوده و بنوبه خود باعث افزایش حس قدردانی در دیگران می شود.

۴-  تاثیرات بسیار مفید در فرهنگ رانندگی: تصور کنید در جاده رانندگی می کنید و برای سبقت گرفتن نیازبه چراغ زدن به اتومبیل روبرویی دارید. این وضعیت را با رفتاری مقایسه کنید که اتومبیل جلویی قبل از اینکه شما به او برسید در سمت راست جاده قرار گرفته و باند سبقت را برای شما باز نگاه می دارد. هرگز نمی توان منکر کیفیت بد جاده ها یا ایمنی نامناسب خودروها شد ولی همکاری با دیگران برای سبقت با ایجاد آرامش بیشتر در رانندگان قطعأ می تواند باعث کاهش تصادفات گردد.

      لذا ما هم باید هماهنگ با بقیه دنیا اجازه دهیم افراد از باند چپ پله های برقی برای راه رفتن استفاده کنند و به این مسئله بعنوان یک فرهنگ مهم توجه کرده و از آن ساده عبور نکنیم.